Snel en eenvoudig dakkapelleveranciers vergelijken

In Nederland houden we van verbouwen, een klus is nog maar net afgerond en er staat al weer een nieuwe klus te wachten. We vinden altijd wel iets aan het huis dat mooier gemaakt kan worden, denk aan nieuwe kozijnen een ruimte-winnende dakkapel of zonnepanelen die zorgen voor een lagere energierekening. Nederland houdt niet alleen van verbouwen, want een andere nationale hobby is alles zo goedkoop mogelijk kopen, tot in den treure aan toe. Je zou maar eens tien euro te veel betalen voor die kunststof kozijnen.

Het is iedereen zijn of haar goed recht om te vergelijken en daardoor geld te besparen. Niet voor niets spelen steeds meer bedrijven in op deze behoefte, maar we hebben het omslagpunt nu bijna bereikt. Anders gezegd, er wordt consumenten steeds vaker een worst voor gehouden die helemaal niet bestaat.

Een sprookjeswereld

Als voorbeeld nemen we de dakkapelmarkt, een markt die langzaam wordt verziekt door een overkill aan vergelijkingssites, die sprookjes vertellen over hoeveel wel niet kan worden bespaard door te vergelijken. Tot een aantal jaar geleden bestonden er vijf tot tien vergelijkingssites voor dakkapellen, die ieder een eerlijk verhaal vertelden, namelijk dat twintig tot dertig procent kan worden bespaard door te vergelijken. Ondertussen is het aantal websites waarop dakkapelleveranciers kunnen worden vergeleken verdubbeld en dat geldt ook voor het percentage dat volgens de websites kan worden bespaard, en wel zestig procent.

Dit is volkomen belachelijk als we het kort zouden moeten verwoorden. Een kunststof dakkapel van 3 meter breed kost marktconform 4.500 euro. Door te vergelijken kan de dakkapel inderdaad worden gekocht voor 3.000 tot 3.500 euro, maar ook niet veel minder. Nu bestaan er vergelijkingssites die stellen dat dakkapellen van 3 meter voor 1.500 tot 2.000 euro kunnen worden gekocht, dat is idioot en ridicuul.

De toekomst

Uiteraard mag iedereen schrijven wat hem of haar goeddunkt, dat is ook één van de mooie dingen aan het internet, maar helaas denken sommigen niet aan de consequenties van bepaalde publicaties. Over het algemeen gaat de bezoeker van een website er vanuit dat de getoonde informatie klopt, dus ook het verhaal omtrent de zestig procent besparing. Hierdoor ontstaat een verkeerd beeld van de werkelijke situatie, gaat de consument alleen nog voor het goedkoopste van het goedkoopste, wordt de kwaliteit uit het oog verloren en is de doorsnee dakkapelleverancier de dupe.

De strekking van dit korte verhaal over de dakkapelmarkt is dat zowel particulieren als bedrijven alleen maar bezig zijn met geld besparen en verdienen en dat in de hedendaagse markt de kwaliteit uit het oog wordt verloren, waardoor in het zwartste scenario een markt ontstaat die wordt geregeerd door ondermaatse bedrijven.

Bron: http://www.dakkapel-prijzen-vergelijken.nl

Geef een reactie